Fricampingpakke m/ Skanbatt 66A Dynamo Hurtiglader m/blåtann og mont.kit - DCDC for alle bobiler
Denne kraftige DCDC-laderen kombinerer en rekke rå funksjoner i en liten pakke - og har funksjonalitet som ingen andre enheter i markedet har. Vi har solgt disse laderne i flere år, og har fått svært gode tilbakemeldinger både fra våre forhandlere og sluttkunder. Nytt i år er at vi nå har bakt inn en blåtannmodul og utviklet en app som både viser grafisk hva som skjer, samt gjør det meget enkelt å endre enhetens oppsett/funksjon.
Meget rask og sikker montering Dette er vår største DCDC-lader utviklet av oss i Skanbatt og som er spesiallaget for effektiv og trygg montering i bobiler, båter og andre enheter. Laderen kan brukes både i biler med og uten smartdynamo. Enheten krever i de fleste installasjoner i bobiler tykkere kabler enn de som allerede finnes i bobilen fra fabrikken.
Høy effektivitet DCDC-laderen lader jevnt med opp mot 66 ampere så lenge dynamo leverer nok strøm, og gjør om dynamo ladestrøm til et perfekt ladeprogram tilpasset våre lithiumbatterier. Dersom ingen andre forbrukere er tilkoblet ladekretsen så lades et 100 Ah lithiumbatteri fra 50% til 100% på ca. 45 minutter (vi anbefaler dog minst 150-200 Ah lithiumbatteri til denne laderen).
EBL-pinne / OEM skillerelé-styring Laderen har, som den eneste i markedet en egen spesialutgang for intelligent styring av spenning til et eventuelt originalt skillerelé / EBL (elektroblokk). Denne funksjonen gjør enheten veldig enkel og trygg å montere sammenliknet med andre DCDC-ladere. Denne funksjonen ivaretar også eventuell original lading av startbatteriet, som mange bobiler har i dag. Dette betyr at den blir meget ukomplisert å montere, sammenliknet med andre enheter.
Vedlikeholdslading av start Laderen har i tillegg automatisk baklengs vedlikeholdslading av startbatteriet. Dette betyr at dersom det er høy spenning på forbruksbatteriene (bodelsbatteriene) så vil enheten "lekke" noe strøm til startbatteriet når det trenger strøm. Dette gjelder uansett om bodelsbatteriene lades av eks. solceller, 230V, efoy eller annen ladekilde. Dette kan slås av og på av brukeren.
Virtuell spenningssensor En annen, unik funksjon som denne laderen har, er virtuell spenningssensor. Denne analyserer og estimerer spenningstapet både på inngang og utgang, og vil kompensere for spenningstapet på utgangen dersom denne aktiveres. Dette betyr at laderen kan monteres litt lenger unna batteribanken den skal lade - og dermed tåler et høyere spenningsfall - eksempelvis om den må lade gjennom en relativt lang kabel. Dette er enda en unik funksjon for Skanbatt DCDC-laderen.
Blåtann med app - super oversikt og enkelt å endre oppsettet DCDC-laderen har innebygget blåtann, med en app som viser det meste som skjer, både en grafisk oversiktsskjerm, samt alle laderens parametere. Mange parametere kan justeres enkelt i appen, eks slå av og på virtuell spenningssensor, slå av og på vedlikeholdslading av start, endre ladespenninger osv. Appen finnes her:Google: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.skanbatt.batterymanager.appApple: https://apps.apple.com/nz/app/skanbatt-dynamo-hurtiglader/id6468457952
Robust DCDC-lader Enheten er meget robust, har 4-doble, redundante, automatiske vifter, men tåler også at viftene stopper. Hver enhet er testet på fabrikken for å sikre optimal ytelse fra montering.
2 DCDC-ladere i en pakke Enheten består egentlig av 2 separate, parallellkoblede 33A DCDC-ladere. Det betyr at laderne kan konfigureres individuelt. Eksempelvis så kan den ene enheten starte opp på en lavere oppstartsspenning enn den andre, slik at man får trinnvis belastning av dynamoen i fartøyet. Dermed så kan man for eksempel i en båt konfigurere laderen slik at den kun går på 50% når man står på tomgang, mens den leverer 100% når man har litt turtall. Ingen andre ladere i markedet har denne funksjonaliteten i dag.
Laderen er produsert i Europa.
NB: Skal monteres av Skanbatt-kurset personell. Dersom enheten monteres et sted med dårlig ventilasjon, så vil den periodevis justere ned ladestrømmen, uten at dette er en utfordring for laderen.
Spesifikasjoner